måndag 29 juli 2013

Vegetariskt all the way!

Ibland är det trevligt att ströva omkring på tex Stockmanns herkku och kolla på vad nytt det finns för att sedan kunna komma på något nytt att göra. Denna gång hade jag inte bråttom och hittade korn, helkorns korn, platta sådana.

Första det slog mig att kornen skulle passa bra till fylld paprika, istället för ris som oftast blir ganska torrt.



















Så fyllde paprikan med korn, paprika, kål, lök och mozzarella ost. Smaksatte det hela med tomatpyre', chili, svartpeppar och färsk basilika. 

Till paprikorna serverade jag ugnsbakade batat klyftor.

Med samma fyllning gjorde jag åxo ugns squash. 
Serverade till dessa fyllda grönsaker en egen tzatziki. (Den blev ganska vitlöks stark... Men det skadar väl inte?!? ;) )


Till efterrätt blev det bär jag hittade på torget idag, vilket var jordgubbar, hallon och blåbär. Vilka serverades med vaniljgrädde och mörkchoklad. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar