torsdag 24 januari 2013

Morotsmuffins = hälsomat ??

Fick för mig att baka igår, eftersom det var länge sen sist. Eftersom det är roligt att baka, men mindre trevligt att äta :) så är det kul med shysta arbetskompisar.
De är snälla och äter upp det jag bakat och hämtar med till jobb!!


Denna gång blev det något annat än choklad, det blev den hälsosammaste varianten av muffins nämligen Morotsmuffins med cream cheese frosting. Receptet lånade jag av Tove från hennes blog Baka baka liten kaka.
Det blev diskussion om muffinsens hälsosamhet och vi kom fram till att man kunde ju nästan kalla detta grönsak eller "kasvisruoka" :) Eftersom det består av morötter och nötter...kan finnas spår av smör & socker.



Det blev åxo en ny sorts muffins (med choklad så klart) Banan choklad muffins. Vilket låter lite extra kul, receptet jag använde kom från Leila bakar.
Blev inte någon bild eftersom de är inte färdiga ännu, skall ännu dekorera dem och efter de får de åka med mig till Ekenäs.

:p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar